Завдання для розвитку
логічного мислення молодших школярів під час читання

1. Поділ тексту на логічно завершені частини, добір заголовків до них.
 2. Складання плану до твору або окремо взятої частини оповідання (казки, легенди  і т.д.).
                    Види плану:
    -логічний               -реченя з тексту
    -деформований     -малюнковий
3. Перечитування твору за планом:
    -послідовне           -з елементами розповіді
    -вибіркове             -з творчим доробком
4. Складання порівняльної характеристики дійових осіб.
5. Вибіркове читання з наявними метафорами, епітетами, порівняннями ( без термінів ) ( учитель образні вирази записує на дошці ).
6. За опорними реченнями з тексту ( виписаними на дошці ) передача змісту до та після подій, зазначених в реченнях.
7. Передача змісту окремих частин оповідання за опорними словами (діями або ознаками, які записуються на дошці ).
8. Знаходження у тексті епізодів, які відтворюють окремі пункти плану.
9. Виконання завдань на роздуми: «Чи повністю складено план до твору?», «Чи послідовно складено план ? » (план учитель записує ).
10. Відшукування частини тексту, яка відповідає малюнку, прислів’ю.
11. Відшукування описів, міркувань, розповідей.
12. Відшукування відповідей на запитання ( вибіркове читання ).
13. Читання логічно закінченого уривка за завданням вчителя.
14. Зачитування речення чи уривка, в якому висловлена основна думка твору.
15. Зачитування уривків, які вказують на те, що відбулося реально, а що – вигадка.
16. Знаходження речень, що стали прислів’ями, приказками.
17. Виконання завдань на роздуми: «Чи можна головну думку визначити таким прислів’ям...(віповідне прислів’я вчитель зачитує).
18. Гра «Так чи не так?». Учитель перекручує слова та інформацію, діти виправляють.
19. Гра «Будь уважний». Із запропонованих кількох варіантів вибрати відповідь на запитання (тестування).
20. Гра «Хто зайвий?». Учитель називає події, імена героїв, серед яких є зайві.
21. Гра «Що я чую? Що я бачу?». Знайти у тексті і зачитати речення.
22.Гра «Шість запитань журналіста»: одні учні ставлять запитання, інші-відповідають, решта-погоджуються з відповідями або виправляють їх. (Запитання: Хто...? Що...? Де...? Коли...? Як...? Куди...? ).
23. Читання тексту зі скороченням (учні пропускають речення, без яких зміст залишиться зрозумілим).
24. Знаходження рядків, у яких автор висловлює своє ставлення до героя.
25. Визначення ролі слів зі зменшувальними суфіксами.
26. Знаходження рядків, які допомагають нам зрозуміти переживання, внутрішній стан героя.


Комментариев нет:

Отправить комментарий